M
L
Får jag foton hem automatiskt utan en skild beställning?
Enligt Konkurrens- och konsumentverkets direktiv från år 2008, skickade vi tidigare ett sortiment bilder (introduktionspaket) till alla barn som deltog i fotograferingen, även utan en förhandsbeställning, så att barnet inte skulle ställas i en ojämlik position. Under den senaste tiden har inköp på webbutik blivit vanligare år för år, och samtidigt har våra kunders behov för ett introduktionspaket minskat betydligt.
Efter en lagändring som trätt i kraft år 2023 har kundens beställning krävt stark autentisering, utan vilken vi inte kan skicka introduktionspaket. Ifall beställningen inte lyckas i webbutiken, kan man vid behov även göra en beställning genom att ringa vår kundtjänst.
M
L
Hur länge kan jag beställa bilder?
Vi garanterar att vi bevarar bilderna i minst ett år. Du hittar alltid bilderna från webbshoppen med fotokoden.
Vi skickar inte ett skilt meddelande då bilderna raderas.
M
L
Kan jag redigera bilderna eller dess begränsning?
Du kan i beställningsskede redigera bilderna i produkterna. I redigeringsfönstret kan du själv zooma in och ut, släpa bilden inom ramen och ändra på färgtonen. Vissa produkter är tillgängliga med olika ramar. Alla ändringar görs alltid skilt till enskilda produkten, inte till originalbilden. Du kan alltså beställa flera produkter av samma bild med olika redigeringar.
När beställningen är bekräftad kan inga ändringar till produkterna göras. Produkterna förflyttas automatiskt till produktion. Alla bilder som skiljer sig från ursprungliga beställningen måste beställas skilt.